id-mærkning til katte​

Ifølge loven skal alle hunde være registreret og mærket, inden hunden fylder 8 uger.

Der er ifølge loven ikke samme krav for katte. Det er dog vigtigt at overveje registrering af sin kat, da det gør det lettere at finde katte, hvis den uheldigvis er bortløben.​

Chipning

Chipning foretages som regel i forbindelse med en sundhedsundersøgelse af hvalpen. Chipning er er kortvarigt indgreb, hvor der kan forekomme en lille smertepåvirkning. Derfor benytter dyrlægen altid ”tryllecreme” – en lokalbedøvelse i det område, hvor chippen skal isættes, så dyret mærker mindst muligt. Vi registrerer dyret i enten Dansk Hunderegister eller i et katteregister efter endt konsultation.

Her anbefaler vi vores hvalpepakke eller killingepakke, der inkluderer: Sundhedstjek, vaccination, ormekur, chipmærkning og registrering.​

​Øretatovering

Mange katteejere er i tvivl om katten skal øretatoveres eller ej. Det er et smertefuldt indgreb, der kræver fuld narkose, hvorfor det oftest gøres i forbindelse med kastration eller sterilisation, hvor katten er i fuld narkose under operationen.

Vi anbefaler vores hun – og hankattepakker, der inkluderer: Sundhedstjek, kastration el. sterilisation, vaccination, øremærkning (ved allerede eksisterende chip), laser og kontrol efter 10 dage.